Аналіз регуляторного впливу рішення Шегинівськї СР "Про встановлення місцевих податків і зборів на території Шегинівської сільської ради (ОТГ) на 2020 рік"
Аналіз регуляторного впливу
проекту рішення Шегинівської сільської ради «Про встановлення місцевих податків і зборів на території Шегинівської сільської ради (ОТГ) на 2020 рік»
Назва регуляторного акта: «Про встановлення місцевих податків і зборів на території Шегинівської сільської ради (ОТГ) на 2020 рік».
Регуляторний орган: Шегинівська сільська рада.
Розробник: постійна комісія з питань планування, фінансів, бюджету та соціально-економічного розвитку
1. Визначення і аналіз проблеми.
Необхідність врегулювання питання щодо внесення змін до оподаткування місцевих податків і зборів на території Шегинівської сільської ради можливо шляхом розробки та затвердження рішення Шегинівської сільської ради .
Законом України від 20.12.2016 №1791-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2017 році» та від 21.12.2016 № 1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» знесені зміни до Податкового кодексу України (далі Кодексу).
У зв'язку з цим виникла необхідність встановити та затвердити елементи місцевих податків і зборів в новій редакції.
Основні групи на які проблема справляє вплив
Групи |
Так |
Ні |
Держава |
ТАК |
|
Громадяни |
ТАК |
|
Суб’єкти господарської діяльності |
ТАК |
|
Розв'язання даної проблеми щодо внесення змін до оподаткування місцевих податків і зборів на території Шегинівської сільської ради за допомогою ринкового механізму неможливе оскільки тільки органи місцевого самоврядування можуть встановлювати ставки місцевих податків та зборів, змінювати їх розмір, визначати об'єкт оподаткування, порядок справляння чи надання податкових пільг згідно повноважень, визначених у статті 12 розділу 1 «Загальні положення» Кодексу.
У зв’язку із внесенням змін до Кодексу, стосовно місцевих податків і зборів, проблема не може бути розв'язана за допомогою раніше діючих рішень, так як полягає у необхідності прийняття нового нормативного документа, який би визначив самі податки та збори та затвердив елементи цих податків і зборів, які будуть діяти на території Шегинівської сільської ради.
2. Цілі державного регулювання
Метою здійснення державного регулювання є впорядкування механізму сплати місцевих податків і зборів відповідно до чинного законодавства, зручність у застосуванні елементів місцевих податків і зборів а також:
- встановлення доцільних та обґрунтованих розмірів ставок місцевих податків і зборів відповідно до потреб міського бюджету;
- визначення порядку нарахування та строків сплати місцевих податків і зборів;
- забезпечення додаткових надходжень до міського бюджету Шегинівської сільської ради;
- зменшення податкового навантаження на окремі категорії громадян, які потребують додаткових пільг зі сплати місцевих податків;
- удосконалення системи оподаткування місцевими податками та зборами.
3. Визначення та оцінка усіх прийнятних альтернативних способів досягнення встановлених цілей з аргументацією переваг обраного способу
Вид альтернативи |
Опис альтернативи |
Альтернатива 1 не прийняття регуляторного акта |
Неприйняття рішення, відповідно до п. 12.3.5 ст12 Кодексу, в цьому випадку будуть застосовуватись мінімальні ставки, відповідно надходження до бюджету будуть зменшені. |
Альтернатива 2 Прийняття рішення Шегинівської сільської ради «Про встановлення місцевих податків і зборів на території Шегинівської сільської ради (ОТГ) на 2020 рік » |
Застосування даної альтернативи є найбільш прийнятною. З введенням в дію запропонованого регуляторного акта будуть упорядковані відносини між суб'єктами господарювання та органами державної влади і місцевого самоврядування з питання сплати місцевих податків і зборів на території Шегинівської сільської ради. Встановлення ставок місцевих податків і зборів забезпечить стабільні надходження до міського бюджету. |
3.1 Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей
Вид альтернативи |
Вигоди |
Витрати |
Альтернатива 1 |
відсутні |
зменшення надходження до бюджету місцевих податків і зборів, згортання соціальних програм |
Альтернатива 2 |
- приведення нормативних актів місцевого самоврядування у відповідність до Кодексу (зі змінами); - удосконалення системи місцевого оподаткування; - підвищення рівня використання економічних ресурсів громади; - збільшення надходжень до міського бюджету - збільшення витрат на соціально- економічний розвиток громади |
Витрати часу, матеріальних ресурсів для фіскальних органів на адміністрування місцевих податків і зборів. |
3.2 Оцінка впливу на сфери інтересів громадян
Вид альтернативи |
Вигоди |
Витрати |
Альтернатива 1 |
відсутні |
відсутні |
Альтернатива 2 |
- вирішення частини соціальних проблем населення громади. |
- витрати, пов'язані зі сплатою податків і зборів. |
3.3 Оцінка впливу на сферу інтересів суб'єктів господарювання
Вид альтернативи |
Вигоди |
Витрати |
Альтернатива 1 |
відсутні |
відсутні |
Альтернатива 2 |
- можливість сплачувати місцеві податки і збори за обґрунтованими ставками з дотриманням критеріїв, встановлених для кожного відповідного виду податку та збору |
- часові витрати на отримання інформації про оподаткування місцевих податків і зборів, здійснення розрахунку податку або збору та матеріальні витрати на сплату суб'єктами господарювання. |
Аналіз обраних альтернатив показує, що перший спосіб не є прийнятним, так як він цілком не задовольняє ні інтереси держави ні територіальної громади. Невизначеність процесу введення в дію місцевих податків і зборів призведе до втрат надходжень до місцевого бюджету, які можливо було б залучити на здійснення програм соціально-економічного та культурного розвитку, збільшення фінансування соціальної сфери.
Для досягнення встановлених цілей, перевага була надана другій альтернативі, що надасть можливості СГД сплачувати місцеві податки і збори за обґрунтованими ставками, соціально підтримати окремі категорії громадян, які потребують додаткових пільг зі сплати податків, отримати додаткові надходження до бюджету, збільшити обсяги видатків для забезпечення фінансування повноважень органів місцевого самоврядування, здійснити планування та прогнозування надходжень місцевих податків і зборів, при формуванні бюджету, сприяти уникненню колізій в законодавстві та попередити виникнення конфліктних ситуацій між органами державної фіскальної служби та платниками податків
4. Механізми та заходи, які забезпечать розв'язання визначеної проблеми
Механізмом розв'язання вказаної вище проблеми є прийняття рішення «Про встановлення місцевих податків і зборів на території Шегинівської сільської ради (ОТГ) на 2020 рік» яке буде діяти на території Шегинівської сільської ради відповідно до вимог чинного законодавства.
З метою реалізації поставленого завдання пропонується :
- розробити проект рішення міської ради щодо встановлення місцевих податків і зборів на 2020 рік;
- забезпечити інформування громадськості про вимоги регуляторного акта шляхом його розміщення на офіційному сайті Шегинівської сільської ради.
5. Обґрунтування запропонованого терміну дії регуляторного акта
Пропонується встановити строк дії регуляторного акта на 2020 рік, що співвідноситься з цілями його прийняття. Зміни до регуляторного акта вносяться в разі внесення змін до чинного законодавства.
6. Визначення показників результативності дії регуляторного акта
Відстеження результативності дії зазначеного регуляторного акта передбачається за наступним критеріями:
- обсяг надходжень місцевих податків і зборів до бюджету Шегинівської сільської ради;
- кількість платників місцевих податків і зборів, які сплачуватимуть податки до міського бюджету;
- розмір коштів і час, що витрачатимуть суб'єкти господарювання та фізичними особами, на яких поширюється дія даного регуляторного акта.
7. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта
Відстеження результативності цього регуляторного акту буде здійснюватися статистичним методами. У рамках статистичного методу відстеження буде проведено аналіз щодо надходжень до бюджету Шегинівської сільської ради місцевих податків і зборів та кількості платників даного податку. Для оцінки впливу регулювання будуть проведені консультації, робочі зустрічі тощо.
Термін проведення відстеження результативності регуляторного акта:
- Базове відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватися до дня набрання чинності цим регуляторним актом.
- Повторне відстеження результативності буде здійснюватися через рік з дня набрання чинності регуляторним актом.
Сільській голова І.М. Кривейко