Шегинівська громада
Львівська область, Яворівський район
Логотип Diia
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

Аналіз регуляторного впливу проекту рішення Шегинівської сільської ради «Про оренду нерухомого майна комунальної власності об’єднаної територіальної громади Шегинівської сільської ради»

Оприлюднено  06.02.2019 року, о 13.26 годині

Секретар ради  О. Павуцьо

Аналіз регуляторного впливу

проекту рішення Шегинівської сільської ради

«Про оренду нерухомого майна комунальної власності об’єднаної територіальної  громади Шегинівської сільської ради»

  1. Проблема, яку запропоновано вирішити шляхом впровадження запропонованого регулювання

   Проблема, яку планується розв'язати шляхом розробки та затвердження нового рішення , полягає у врегулюванні даного питання відповідно до вимог чинного законодавства України, встановленні чітких повноважень між власником майна, орендодавцями та орендарями, забезпеченні більш ефективного використання майна комунальної  власності Шегинівської  сільської ради, скорочення строків передачі в оренду нерухомого майна та збільшення надходжень від оренди майна.

Суб'єкти малого підприємництва є основними суб'єктами, що орендують для своєї діяльності майно комунальної власності сільської ради. Цивільним кодексом України, Господарським кодексом України, Законами України "Про засади державної регуляторної політики", "Про оренду державного та комунального майна" та іншими законодавчими актами України встановлені єдині організаційні і правові засади використання державного та комунального майна шляхом передачі його в оренду фізичним та юридичним особам, а зазначене Рішення повинно врегулювати процедуру передачі в оренду і укладання договорів оренди нерухомого майна, що є об'єктами комунальної власності об’єднаної територіальної громади Шегинівської  сільської ради.

Існуючий стан питань щодо здійснення оренди комунального майна має певну сферу негативного впливу, який поширюється на :

- підприємців - орендарі рівноцінних приміщень знаходяться в нерівних умовах стосовно орендної плати ;

- органи місцевого самоврядування - низька ефективність використання комунального майна;

- населення - недоотримання коштів на потреби громади.

Проблема: неефективне використання комунального майна сільської ради. Ринок не може врегулювати дану проблему у зв'язку з особливістю форми власності майна. Майно, до якого визначається дана процедура має особливий статус - належить об’єднаній територіальній громаді Шегинівської  сільської ради.

2. Визначення цілей державного регулювання

Мета -  вдосконалення процедури і умов передачі в оренду майна з метою впровадження єдиного організаційно-економічного механізму, який буде сприяти більш ефективному використанню майна та створенню більш сприятливих умов для здійснення підприємницької діяльності на території  сільської ради;

- створення законодавчо-врегульованого простору;

- збільшення надходжень від надання в оренду майна;

- сприяння розвитку підприємництва та недопущення дискримінації суб'єктів підприємницької діяльності.

На досягнення цілей, у разі прийняття рішення «Про оренду нерухомого майна комунальної власності об’єднаної територіальної  громади Шегинівської сільської ради» , негативні зовнішні фактори не вплинуть.

3. Альтернативними способами досягнення встановлених цілей є:

Державну політику у сфері оренди щодо майна, яке перебуває у комунальній власності,  здійснюють  органи  місцевого  самоврядування, тому  встановлення основних вимог щодо організації орендних відносин повинно бути визначено органом, який відповідно до чинного законодавства  має повноваження щодо управління об’єктами комунальної власності об’єднаної територіальної громади.

Якщо уявити, що балансоутримувачі майна комунальної власності будуть самостійно визначати порядок організації орендних відносин, зокрема будуть самостійно визначати переможців конкурсів, то вони тим самим почнуть діяти поза межами чинного законодавства, забезпечать підґрунтя для зловживань, неефективного використання майна комунальної власності об’єднаної територіальної громади, виникнення судових спорів.

Таким чином, альтернативних способів досягнення визначених цілей не існує.

 

4.Механізм, який пропонується застосувати для розв’язання проблем,  і відповідні заходи.

       Для розв’язання викладених у цьому аналізі проблем пропонується застосувати наступний механізм та реалізацію відповідних заходів:

- затвердження Рішення про оренду майна, що належить до комунальної власності Шегинівської сільської ради .

Розробка проекту Рішення здійснюється за принципом:

 - прозорості;

 - ефективності;

 - передбачуваності;

 - економічної обґрунтованості;

 - доцільності.

Цей регуляторний акт – проект рішення Шегинівської сільської ради «Про оренду нерухомого майна комунальної власності об’єднаної територіальної  громади Шегинівської сільської ради» запроваджується з метою врегулювання  процесу набуття права оренди майна комунальної власності Шегинівської сільської ради на прозорих та цивілізованих засадах.

5. Обґрунтування можливостей досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акту.

В разі прийняття регуляторного акта та введення його в дію ефективний вплив цього акту очікується внаслідок можливого залучення нових суб'єктів господарювання, можливості збільшення надходження коштів від надання в оренду майна.

6. Визначення очікуваних результатів прийняття запропонованого регуляторного акта.

       Таблиця вигод і витрат

Сфери впливу

Сфери впливу

Витрати

 

сільська рада

 

збільшення надходжень від надання в оренду комунального майна;

підвищення ефективності використання комунального майна.

Процедура розробки регуляторного акта (витрати робочого часу спеціалістів, пов'язані з підготовкою регуляторного акта)

 

Суб'єкти господарювання (орендарі)

легалізація діяльності;

усунення конфліктів з контролюючими органами

нормативно-правове врегулювання даного питання

 

Не передбачено

 

Населення

Збільшення видатків на соціальну сферу, надходжень до бюджету міста

 

 

Позитивними факторами можуть бути:

- визначення єдиного порядку і умов надання дозволів орендодавцям - балансоутримувачам на укладання договорів оренди нерухомого майна (будівлі, споруди, приміщення) та індивідуально визначеного майна та їх пролонгацію;

- усунення колізій у застосуванні чинного законодавства при передачі в оренду майна комунальної власності Шегинівської сільської ради .

7. Строк дії регуляторного акту

Термін дії рішення сільської ради, що приймається, необмежений, зміни та доповнення до нього будуть вноситися у разі змін чинного законодавства України.

8. Показники результативності регуляторного акта

Прогнозними показниками результативності дії цього рішення сільської ради будуть:

1) збільшення надходжень від орендної плати за майно.

2) створення єдиного механізму передачі в оренду і укладання договорів оренди нерухомого майна, їх пролонгації.

3) витрати суб'єктами коштів, пов'язаних з виконанням вимог рішення , не передбачені;

4) рівень поінформованості суб’єктів господарювання та фізичних осіб з основними положеннями акта(інформування суб'єктів з основних положень зазначеного нормативного акту буде здійснюватися щляхом розміщення на веб-сайті Шегинівської сільської ради для його відкритого обговорення та можливості надання підприємцями та іншими зацікавленими юридичними та фізичними особами пропозицій щодо коригування основних його положень).

9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності нормативно-правового акта.

   Базове відстеження результативності регуляторного акта буде здійснено через 3 місяці з дня вступу даного регуляторного акта в силу, повторне – через рік з дня набрання чинності, періодичне - через три роки з моменту проведення та публікування повторного відстеження результативності регуляторного акта. 

Базове відстеження результативності дії акту буде здійснюватися виконкомом сільської ради за результатами аналізу інформації про фактичні надходження платежів за оренду комунального майна. Рівень проінформованості суб'єктів господарювання - шляхом опитування.

У пункті 8 аналізу регуляторного впливу визначено показники результативності акта, на підставі яких буде складено звіт про відстеження результативності цього регуляторного акта.

На підставі результатів відстеження ефективності регуляторного акту буде прийматися рішення про залишення регуляторного акту без змін, необхідність внесення змін та доповнень до регуляторного акту, або визнання регулярного акта або окремих його положень такими, що втратили чинність.

Секретар сільської ради                                                                                О. Павуцьо                                                          

 

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь