Шегинівська громада
Львівська область, Яворівський район
Логотип Diia
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки до Стратегії розвитку Шегинівської територіальної громади на 2022-2027 роки

Заява

про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки до

Стратегії розвитку Шегинівської територіальної громади на 2022-2027 роки

1. Інформація  про замовника:

Замовник – Шегинівська сільська рада  Яворівського району Львівської області(територіальна громада).

Адреса замовника: 81321, Львівська обл., Яворівський р-н., с. Шегині, вул. Дружби, 184.

Контактний телефон: +38 (067) 660-53-11.

Контактна особа: Шегинівський сільський голова Павуцьо Оксана Володимирівна.

Проект, до якого розробляється СЕО – «Стратегія розвитку Шегинівської територіальної громади на 2022-2027 роки».

Розробник вищевказаного проектуШегинівська сільська рада  Яворівського району Львівської області (територіальна громада).

 

2. Вид та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування.

Відповідно до пункту 3 частини першої статті 1 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» документи державного планування – стратегії, плани, схеми, містобудівна документація, загальнодержавні програми, державні цільові програми та інші програми і програмні документи, включаючи зміни до них, які розробляються та/або підлягають затвердженню органом державної влади, органом місцевого самоврядування.

Шегинівською сільською радою Яворівського району Львівської області (територіальною громадою) розроблено проект «Стратегія розвитку Шегинівської територіальної громади на 2022-2027 роки», що підлягає затвердженню рішенням сесії Шегинівської сільської ради (територіальної громади). Стратегія розвитку Шегинівської територіальної громади на період до 2027 року розроблена за ініціативою сільської ради та за сприяння проекту U-LEAD з Європою.

Наприкінці 2016 року Шегинівська сільська рада відповідно до Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад» вирішила об’єднатися у Шегинівську  територіальну громаду, до якої увійшли: Шегинівська сільська рада, Балицька сільська рада, Гусаківська сільська рада, Поповицька сільська рада, а згодом у 2019 році ще доєдналися Мишлятицька, Хідновицька сільська ради та у 2020 році Волицька та Золотковицька сільські ради. В результаті об’єднань сільських рад до складу Шегинівської територіальної громади входять 30 населених пунктів: с. Шегині, с. Буців, с. Биків, с. Баличі, с. Хатки, с. Малі Новосілки, с. Великі Новосілки, с. Гусаків, с. Радохінці, с. Гориславичі, с. Боєвичі, с. Поповичі, с. Плешевичі, с. Циків, с. Хідновичі, с. Боратичі, с. Тишковичі, с. Мишлятичі, с. Ганьковичі, с. Конюшки, с. Толуковичі, с. Липки, с. Тамановичі, с. Золотковичі, с. Боляновичі, с. Іорданівка, с. Мочеради, с. Мостиська Другі, с. Волиця, с. Тщенець. Центром сільської громади є село Шегині.

Стратегія розвитку розроблена відповідно до норм Постанови Кабінету Міністрів України від 05.08.2020 № 695 «Про затвердження Державної стратегії регіонального розвитку на 2021-2027 роки» та Стратегії розвитку Львівської області на період  2021-2027 років. Рішенням 2 сесії 8 скликання Шегинівської сільської ради «Про затвердження Положення та складу робочої групи з розробки Стратегічного плану розвитку Шегинівської сільської ради (територіальної громади)» №34 від 21.12.2020 року було затверджено Положення та склад Робочої групи з розробки Стратегії розвитку Шегинівської територіальної громади на 2022-2027 роки.

Завдяки Стратегії розвитку громада зможе розраховувати свої сили, місцеві ресурси, а також залучати зовнішні, концентрувати їх на визначених напрямках, аби малими, але зрозумілими кожному кроками, наближатися до поставлених цілей, стверджувати свою громаду в Україні та світі.

Головна мета Стратегії – запровадження нового способу планування розвитку громади за умов що змінилися, нова якість життя, що досягається у підвищенні конкурентоздатності економіки громади. Стратегія визначає цілі та пріоритети її розвитку на період до 2027 року: завдання та проєкти, спрямовані на структурні зміни в економіці й соціальній сфері, поступове розв`язання наявних проблем. В Стратегії визначені стратегічні цілі, розраховані на 7 років (з 2022 р. по 2027 р.).

Стратегічні цілі розвитку громади:

- Стратегічна ціль 1. Сталий економічний розвиток громади шляхом підвищення інвестиційної привабливості територіальної громади та розвитку економіки і туризму.

- Стратегічна ціль 2. Висока якість життя для кожного мешканця забезпечуватиметься екологічною безпекою та збереженням навколишнього середовища; наданням належного рівня послуг та шляхом активної участі мешканців громади у вирішенні справ громади; розвитку освіти та культури, розвиток спортивної інфраструктури, організація спортивних змагань з метою турботи про здоров’я населення; забезпечення якісної інфраструктури на території територіальної громади.

 

3. Те, якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів)

Закон України «Про стратегічну екологічну оцінку» (стаття 2) регулює відносини у сфері оцінки наслідків для довкілля, у тому числі для здоров'я населення, виконання документів державного планування та поширюється на документи державного планування, які стосуються сільського господарства, лісового господарства, рибного господарства, енергетики, промисловості, транспорту, поводження з відходами, використання водних ресурсів, охорони довкілля, телекомунікацій, туризму, містобудування або землеустрою (схеми)та виконання яких передбачатиме реалізацію видів діяльності (або які містять види діяльності та об'єкти), щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля, або які вимагають оцінки, зважаючи на ймовірні наслідки для територій та об'єктів природно-заповідного фонду та екологічної мережі, крім тих, що стосуються створення або розширення територій та об'єктів природно-заповідного фонду.

Стратегія розвитку Шегинівської територіальної громади визначає концептуальні стратегічні напрямки і цілі з перспективного розвиту Шегинівської ТГ і не містить конкретних проєктів здійснення господарської діяльності, зокрема, розміру та потужності такої діяльності. Проходження процедури оцінки впливу на довкілля доцільно здійснювати суб’єктам господарювання, які розташовуються на території Шегинівської ТГ, діяльність яких може мати значний вплив на довкілля відповідно до переліку видів діяльності визначених 1 та 2 частинами статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля».

4. Ймовірні наслідки, зокрема: для довкілля, у тому числі для здоров’я людей; для територій з природоохоронним статусом; транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення

Для довкілля, у т. ч. для здоров’я населення. В ході здійснення СЕО мають бути оцінені ймовірні наслідки реалізації Стратегії розвитку Шегинівської територіальної громади на 2022-2027 роки, зокрема, мають бути оцінені наслідки для таких компонентів довкілля: клімат і мікроклімат; ґрунти та земельні ресурси; атмосферне повітря; водні ресурси; фауна і флора; соціальне середовища, вплив на здоров’я населення.

Для територій з природоохоронним статусом. Під час здійснення стратегічної екологічної оцінки, варто оцінити ймовірні наслідки від діяльності, що пропонується відповідно до Стратегії, що розглядається, для територій та об'єктів природно-заповідного фонду, їх охоронних зон, територій та об'єктів, що мають особливу екологічну, наукову й естетичну цінність.

Транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров`я населення. Стратегія розвитку Шегинівської ТГ не містить конкретних проєктів здійснення господарської діяльності, зокрема, розміру та потужності такої діяльності. Тому, якщо будь-яка планована діяльність на території Шегинівської ТГ відповідно до ЗУ «Про оцінку впливу на довкілля» підлягає обов’язковому розгляду щодо наявності підстав для здійснення оцінки транскордонного впливу на довкілля згідно з міжнародними зобов’язаннями України підлягає оцінці транскордонного впливу на довкілля у порядку, визначеному статтею 14 ЗУ «Про оцінку впливу на довкілля». Отже, у рамках виконання процедури стратегічної екологічної оцінки проекту «Стратегія розвитку Шегинівської територіальної громади на 2022-2027 роки» не передбачено здійснення оцінки транскордонного впливу на довкілля, в т. ч. і на здоров’я населення, тому транскордонні консультації в рамках даної процедури стратегічної екологічної оцінки не проводяться.

 

5. Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо документ державного планування не буде затверджено

Територіальна альтернатива 1. Шегинівська сільська рада Яворівського району Львівської області(територіальна громада).

Територіальна альтернатива 2. Територіальна альтернатива 2 не розглядалась. Прийнята територіальна альтернатива 1.

Технічна альтернатива 1. Нульовий сценарій – опис, прогнозування та оцінка ситуації у випадку незатвердження зазначеного документа державного планування.

Технічна альтернатива 2. Передбачено у проєкті «Стратегія розвитку Шегинівської територіальної громади на 2022-2027 роки», за яким, як  можна припустити і відбуватиметься розвиток даної територіальної громади. Оцінка ефективності вказаних технічних альтернативних варіантів буде відображена у Звіті про стратегічну екологічну оцінку.

 

6. Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки

Для підготовки звіту СЕО передбачається використовувати наступну інформацію (за її наявності):

- порівняльний аналіз;

-інформацію, яка міститься в проекті «Стратегія розвитку Шегинівської територіальної громади на 2022-2027 роки», законодавчих актах;

-статистичну інформацію щодо території територіальної громади, яка розглядається;

-дані моніторингу існуючого стану довкілля;

-топографічні дані;

-іншу доступну інформацію.

7. Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування

Під час здійснення стратегічної екологічної оцінки передбачається розглядати заходи із запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків на довкілля, визначені законодавством та нормативно-правовими актами.

Зокрема, Закон України «Про охорону навколишнього природного середовища» визначає загальні вимоги в галузі охорони навколишнього середовища при розміщенні, проектуванні, будівництві, введенні в експлуатацію, експлуатації, споруд та інших об’єктів.

Законом встановлено, що використання природних ресурсів громадянами, підприємствами, установами та організаціями здійснюється з додержанням обов’язкових екологічних вимог:

- раціонального і економного використання природних ресурсів на основі широкого застосування новітніх технологій;

- здійснення заходів щодо запобігання псуванню, забрудненню, виснаженню природних ресурсів, негативному впливу на стан навколишнього природного середовища;

- здійснення заходів щодо відтворення відновлюваних природних ресурсів;

- застосування біологічних, хімічних та інших методів поліпшення якості природних ресурсів, які забезпечують охорону навколишнього природного середовища і безпеку здоров’я населення;

- збереження територій та об’єктів природно-заповідного фонду, а також інших територій, що підлягають особливій охороні;

- здійснення господарської та іншої діяльності без порушення екологічних прав інших осіб.

Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків:

-для зменшення впливу на атмосферне повітря передбачається реалізація заходів щодо зменшення викидів – організаційні заходи щодо руху транспорту на території, перевезення сипучих матеріалів під накриттям під час виконання будівельних робіт.

 

8. Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку

Стратегічна екологічна оцінка буде виконана в обсягах, визначених статтею 11 п. 2, 3 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку», а саме:

Пропонується така структура Звіту із СЕО:

1.Зміст та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування;

2.Характеристика поточного стану довкілля, у тому числі здоров’я населення та прогнозні зміни цього стану, якщо документ державного планування не буде затверджено (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);

3. Характеристика стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров’я на територіях, які ймовірно зазнають впливу (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);

4. Екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на здоров’я населення, які стосуються документа державного планування, зокрема щодо територій з природоохоронним статусом (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);

5. Зобов’язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов’язані із запобіганням негативному впливу на здоров’я населення, встановлені на міжнародному, державному та інших рівнях, що стосуються документа державного планування, а також шляхи врахування таких зобов’язань під час підготовки документа державного планування;

6. Опис наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, у тому числі вторинних, кумулятивних, синергічних, коротко-, середньо- та довгострокових (1, 3-5 та 10-15 років відповідно, а за необхідності – 50-100 років), постійних і тимчасових, позитивних і негативних наслідків;

7. Заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування;

8. Обґрунтування вибору виправданих альтернатив, що розглядалися, опис способу, в який здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-які ускладнення (недостатність інформації та технічних засобів під час здійснення такої оцінки);

9. Заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення;

10. Опис ймовірних транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення (за наявності);

11. Резюме нетехнічного характеру інформації, передбаченої пунктами 1-10 цієї частини, розраховане на широку аудиторію.

 

9. Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції, та строки їх подання

Шегинівська сільська рада Яворівського району Львівської області(територіальна громада).

Адреса замовника: 81321, Львівська обл., Яворівський р-н., с. Шегині, вул. Дружби, 184.

Контактний телефон: +38 (067) 660-53-11.

Контактна особа: Шегинівський сільський голова Павуцьо Оксана Володимирівна.

Зауваження та пропозиції до заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки надаються протягом 15 днів з дня її оприлюднення.

 

Шегинівський сільський голова                                        Оксана ПАВУЦЬО

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь