Шегинівська громада
Мостиський район, Львівська область

Аналіз регуляторного впливу до проекту рішення Шегинівської сільської ради «Про затвердження Порядку видачі дозволів на порушення об’єктів благоустрою або відмови в їх видачі, переоформлення, видачі дублікатів, анулювання дозволів на території населе

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ

до проекту рішення Шегинівської сільської ради

«Про затвердження Порядку видачі дозволів на порушення об’єктів благоустрою або відмови в їх видачі, переоформлення, видачі дублікатів, анулювання дозволів на території населених пунктів Шегинівської сільської ради»

 

Аналіз регуляторного впливу проекту рішення Шегинівської сільської ради «Про затвердження Порядку видачі дозволів на порушення об’єктів благоустрою або відмови в їх видачі, переоформлення, видачі дублікатів, анулювання дозволів» підготовлено згідно з вимогами Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 № 308 зі змінами від 16.12.2015 № 1151.

 

І. Визначення проблеми

 

         Проект рішення Шегинівської сільської ради «Про затвердження Порядку видачі дозволів на порушення об’єктів благоустрою або відмови в їх видачі, переоформлення, видачі дублікатів, анулювання дозволів» підготовлений на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2013 р. № 870 «Про затвердження Типового порядку видачі дозволів на порушення об'єктів благоустрою або відмови в їх видачі, переоформлення, видачі дублікатів, анулювання дозволів» розробленого Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України відповідно до частини третьої статті 261 Закону України від 06 вересня 2005р. № 2807-IV «Про благоустрій населених пунктів», яка визначає, що порядок видачі дозволів або відмови в їх видачі, переоформлення, видачі дублікатів, анулювання дозволів затверджується рішенням відповідної сільської, селищної, міської ради на підставі Типового порядку, затвердженого Кабінетом Міністрів України.

Враховуючи зазначене та відсутність затвердженого порядку видачі дозволів або відмови в їх видачі, переоформлення, видачі дублікатів, анулювання дозволів на території населених пунктів Шегинівської сільської ради,  відділом  земельних відносин та охорони навколишнього природного середовища сільської ради. було підготовлено проект рішення Шегинівської ради «Про затвердження Порядку видачі дозволів на порушення об’єктів благоустрою або відмови в їх видачі, переоформлення, видачі дублікатів, анулювання дозволів на території населених пунктів Шегинівської сільської ради».

 

ІІ. Визначення цілей державного регулювання

 

Метою проекту рішення є визначення механізму врегулювання питання проведення земляних та/або ремонтних, аварійних робіт на об’єктах благоустрою, отримання документів дозвільного характеру у відповідності до вимог чинного законодавства.

Запровадження єдиних підходів щодо видачі дозволів на порушення об’єктів благоустрою або відмови в їх видачі, переоформлення, видачі дублікатів, анулювання дозволів на території населених пунктів Шегинівської сільської ради, призведе до повного, справедливого, об’єктивного взаєморозуміння між органами місцевого самоврядування, суб’єктами господарювання, фізичними особами, які мають намір проводити земляні роботи.

В свою чергу орган місцевого самоврядування, в особі виконавчого комітету Шегинівської сільської ради, матиме змогу оперативно реагувати та здійснювати контроль за об’єктами благоустрою де ведуться земляні, ремонтні та аварійні роботи.

Громадяни та мешканці сіл, при виявленні порушень під час проведення вказаних робіт зможуть отримати інформацію, який вид робіт проводяться, ким та з якою метою, а також до якого часу. 

Прийняття цього акта дозволить підвищити ефективність заходів з проведення земляних робіт на об’єктах благоустрою, попереджувати правопорушення у сфері благоустрою та зменшити кількість правопорушень у цій сфері.

 

ІІІ. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей

 

1. Визначення альтернативних способів

 

Вид альтернативи

Опис альтернативи

 

1. Залишення існуючої на даний момент ситуації без змін.

- Неврегульованість питання оформлення документів дозвільного характеру.

Спосіб є неприйнятним, оскільки залишаються невирішеними питання видачі дозволу на порушення об’єктів благоустрою.

 

2. Вирішення визначених проблемних питань шляхом внесення змін до інших рішень Шегинівської сільської ради.

- Потребуватиме необґрунтовано підвищених часових та трудових витрат з боку органу місцевого самоврядування.

Спосіб є неприйнятним, оскільки є значно трудомістким, тривалим у часі та не вирішує проблемні питання

 

3. Обраний спосіб (підготовка проекту рішення)

- Забезпечує вирішення проблемних питань в повному обсязі.

Спосіб є прийнятним, оскільки удосконалить процедуру видачі дозволів на порушення об’єктів благоустрою, забезпечить підвищення якості і ефективності заходів з утримання об’єктів благоустрою, поліпшить загальний стан об’єктів благоустрою на території населених пунктів Шегинівської сільської ради..

 

2. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей

 

Оцінка впливу на сферу інтересів держави

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

відсутні

відсутні

Альтернатива 2

відсутні

процедура розробки регуляторних актів (витрати робочого часу спеціалістів пов’язані з підготовкою регуляторних актів та оприлюднення на офіційному сайті Шегинівської сільської ради )

Альтернатива 3

забезпечення підвищення якості і ефективності заходів з утримання об’єктів благоустрою, поліпшення загального стану об’єктів благоустрою на території населених пунктів Шегинівської сільської ради, ясність та прозорість в термінах та меті виконання робіт (земляних, ремонтних, аварійних)

процедура розробки регуляторного акту (витрати робочого часу спеціалістів пов’язані з підготовкою регуляторного акту та оприлюднення на офіційному сайті Шегинівської сільської ради), опрацювання заяв на видачу дозволу на порушення об’єктів благоустрою, оформлення та видача дозволу на порушення об’єктів благоустрою.

 

Оцінка впливу на сферу інтересів громадян

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

відсутні

відсутні

Альтернатива 2

відсутні

відсутні

Альтернатива 3

уникнення нещасних випадків  під час проведення аварійних робіт, в тому числі випадків з летальним наслідком, ясність та прозорість в термінах та меті виконання робіт (земляних, ремонтних, аварійних), створення умов сприятливих для життєдіяльності людини

відсутні

 

Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

відсутні

процедура подання заяви на видачу дозволу на порушення об’єкту благоустрою

Альтернатива 2

відсутні

процедура подання заяви на видачу дозволу на порушення об’єкту благоустрою

Альтернатива 3

чіткість, ясність, поетапність проведення робіт (земляних, ремонтних, аварійних), конкретизація прав та обов’язків під час проведення робіт (земляних, ремонтних, аварійних)

процедура подання заяви на видачу дозволу на порушення об’єкту благоустрою

 

ІV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей

 

На дію цього регуляторного акта негативно можуть вплинути такі економічні та політичні фактори: економічна криза, політична нестабільність, зміни у чинному законодавстві. Зазначені фактори впливатимуть на стан утримання об’єктів благоустрою, ефективність діяльності підприємств у цій сфері. Можливість виконання акта з боку органів місцевого самоврядування, а також фізичних та юридичних осіб оцінюється як висока. Механізм повної або часткової компенсації можливої шкоди у разі настання очікуваних наслідків дії акта не розроблявся, оскільки настання будь-яких  негативних наслідків, за результатами прийняття запропонованого механізму, не очікується. Контроль та нагляд за додержанням вимог регуляторного акта буде здійснюватися Шегинівською сільською радою.

 

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)

Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки)

Коментарі щодо присвоєння відповідного бала

Альтернатива 1

2

Неврегульованість питання оформлення документів дозвільного характеру

Альтернатива 2

1

Потребуватиме необґрунтовано підвищених часових та трудових витрат з боку органу місцевого самоврядування

Альтернатива 3

4

Забезпечує вирішення проблемних питань в повному обсязі

 

Рейтинг результативності

Вигоди (підсумок)

 

Витрати (підсумок)

 

Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу

Альтернатива 1

 

відсутні

відсутні

важливі та критичні аспекти проблеми залишаються невирішеними

Альтернатива 2

 

відсутні

процедура розробки регуляторного акту (витрати робочого часу спеціалістів пов’язані з підготовкою регуляторного акту та оприлюднення на офіційному сайті Шегинівської сільської ради)

існування проблем без змін

Альтернатива 3

 

забезпечення підвищення якості і ефективності заходів з утримання об’єктів благоустрою, поліпшення загального стану об’єктів благоустрою Шегинівської сільської ради, ясність та прозорість в термінах та меті виконання робіт (земляних, ремонтних, аварійних), чіткість, ясність, поетапність проведення робіт (земляних, ремонтних, аварійних), конкретизація прав та обов’язків під час проведення робіт (земляних, ремонтних, аварійних)

процедура розробки регуляторного акту (витрати робочого часу спеціалістів пов’язані з підготовкою регуляторного акту та оприлюднення на офіційному сайті Шегинівської сільської ради), опрацювання заяв на видачу дозволу на порушення об’єктів благоустрою, оформлення та видача дозволу на порушення об’єктів благоустрою.

вирішення всіх проблем та поставлених задач

 

Рейтинг

 

Аргументи щодо переваги обраної альтернативи/причини відмови від альтернативи

Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта

Альтернатива 1

 

причини відмови - важливі та критичні аспекти проблеми залишаються невирішеними

відсутні

Альтернатива 2

 

причини відмови -  існування проблем без змін

відсутні

 

Альтернатива 3

 

перевага обраної альтернативи - вирішення всіх проблем та поставлених задач

відсутні

 

V. Механізми та заходи, які забезпечать роз’яснення визначеної проблеми

 

Для досягнення мети, визначеної у другому розділі Аналізу регуляторного впливу пропонується затвердити рішення Шегинівської сільської ради «Про затвердження Порядку видачі дозволів на порушення об’єктів благоустрою або відмови в їх видачі, переоформлення, видачі дублікатів, анулювання дозволів». До проекту рішення додається форма заяви, дозволу на порушення об’єктів благоустрою, листа –погодження  та Перелік земляних, аварійних та ремонтних робіт, для проведення яких необхідно отримати дозвіл.

 

 

VІ. Визначення очікуваних результатів прийняття запропонованого

регуляторного акта

 

Реалізація регуляторного акта створить сприятливі умови для отримання документів дозвільного характеру у відповідності до вимог чинного законодавства та зменшити кількість правопорушень у сфері благоустрою населених пунктів.

Можлива шкода від прийняття регуляторного акта не прогнозується.

 

Витрати

Вигоди

Держава

Відсутні.

1. Реалізація державної політики у сфері благоустрою населених пунктів.

2. Вдосконалення правової бази на місцевому рівні.

3. Створення умов для отримання документів дозвільного характеру у відповідності до вимог чинного законодавства.

Суб’єкти господарювання, що виконують земляні роботи на об’єктах благоустрою

 

Витрати робочого часу, необхідного для вивчення вимог регуляторного акта та витрати, пов’язані з дотримання цих вимог.

1. Створення умов для підвищення ефективності діяльності суб’єктів господарювання.

2. Зменшення кількості правопорушень у цій сфері.

3. Збалансування інтересів між суб’єктами господарювання, що здійснюють земляні роботи на об’єктах благоустрою, виконавчим органом Шегинівської сільської ради і населенням.

Громадяни

 

Збільшення витрат часу на вивчення нормативної бази галузі, пов’язаної із виконанням вимог регуляторного акта

1. Поліпшення ситуації щодо збереження об’єктів благоустрою Шегинівської сільської ради.

2. Підвищення рівня благоустрою Шегинівської сільської ради.

3. Підвищення якості та ефективність заходів з належного утримання об’єктів благоустрою.

 

 

VІI. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

 

Строк дії цього регуляторного акта є необмеженим. Внесення змін до зазначеного регуляторного акту, при змінах в чинному законодавстві, здійснюється згідно регламенту роботи Шегинівської сільської ради.

 

 

VIII. Визначення показників результативності дії регуляторного акта

 

Після набрання чинності регуляторним актом його результативність визначатиметься такими кількісними показниками:

 - розмір надходжень до місцевого бюджету і місцевого цільового фонду, пов'язаних з дією акта – не прогнозується;

- розмір коштів і час, що витрачатимуться суб’єктами господарювання та/або фізичними особами, пов’язаними з виконанням вимог акта, – середній;

- кількість суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюватиметься дія акта - на всіх суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб, які планують проведення земляних робіт на об’єктах благоустрою;

- рівень поінформованості суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акта – високий.

 

ІХ. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта

 

Базове відстеження результативності регуляторного акта буде проведене після набрання чинності цим регуляторним актом, але не пізніше дня, з якого починається проведення повторного відстеження результативності цього акта.

Повторне відстеження результативності регуляторного акта буде здійснено через рік з дня набрання ним чинності, але не пізніше двох років з дня набрання чинності цим актом.

Періодичне відстеження результативності - один раз на кожні три роки починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акта.

Відповідні відстеження будуть проводитись шляхом аналізу статистичних даних, виконавцем яких є відділ земельних відносин та охорони навколишнього природного середовища Шегинівської сільської ради .

 

Сільський  голова                                                                               І. Кривейко